Shell Helix Ultra un Shell PurePlus Technology

heading

Projekts Horizon – Shell iepazīstina ar revolucionāru GTL (no gāzes uz šķidrumu) produktu klāstu no Shell Helix Portfolio ar 3500 jauniem patentiem zem PurePlus Technology vārda.

No kurienes nāk šīs jaunās bāzes eļļas?

Jaunā bāzes eļļa tiek ražota rūpnīcā Pearl (Qatar Petroleum/Shell) kura atrodas Ras Lafanā, Katarā. Pearl GTL ir pasaules lielākā rūpnīca, kas dabasgāzi attīra izveidojot degšanai tīrāku degvielu. Rūpnīca ir pilnībā modernizēta un darbojas, pēc jaunākajām pasaules prasībām par tīrāku enerģiju. Shell ir parakstījis attīstības un ražošanas koplietošanas vienošanos ar Kataras Valsti, Shell nodrošina 100% finansējuma. Kopumā rūpnīcas attīstībā ieguldīti vairāk kā 18 miljardi ASV dolāru. Vairāk informācijas var lasīt šeit: http://www.shell.com/global/aboutshell/major-projects-2/pearl/overview.html

Kāda ir rūpnīcas kapacitāte Shell PurePlus Technology bāzes eļļu ražošanā?

Rūpnīca spēj saražot 30000 barelu (3 577 214 litri) dienā jeb 1 miljonu tonnu gadā.

Shell Helix Ultra un Shell PurePlus Technology

Kā izmainās bāzes eļļas sniegums izmantojot Shell PurePlus Technology ražošanas tehnoloģiju?

Izmantojot Shell PurePlus Technology, ražotajām bāzes eļļām, ir vairākas būtiskas īpašības salīdzinot ar ierastajām trešās grupas eļļām, ko parāda veiktie mērījumi. Shell PurePlus Technology eļļām piemīt:

· Labāka (zemāka) gaistamība, kas ir galvenā īpašība eļļas patēriņa samazināšanā. Shell PurePlus bāzes eļļām ir 1 līdz pat 2% labāki gaistamības rādītāji nekā sintētiskajām eļļām.

· Labāka dzinēja aizsardzība zemās gaisa temperatūrās. Bāzes eļļām, kas ražotas ar Shell PurePlus Technology ir daudz zemāki viskozitātes rādītāji ļoti aukstos apstākļos (no -25 līdz -40C).

· Labāka oksidācijas stabilitāte uztur arī labāku viskozitātes stabilitāti, kas veido labāku motora darbību un aizsardzību visā eļļas maiņas intervālā. Viskozitātes stabilitāte nodrošina degvielas ekonomiju.

· Active Clensing Technology, kas nodrošina labāku virzuļu tīrību. Gatavie produkti, kur izmantotas Shell PurePlus Technology ražošanas tehnoloģijas nodrošina dzinēju tīrību jaunā līmenī. Rādītāji, par nogulšņu veidošanos uz virzuļiem, tālu pārspēj citas trešās grupas bāzes eļļas oksidācijas un nogulšņu testos.
Tech

Šīs īpašības ir ietvertas gatavajos produktos, ko nodrošina izmantojot mūsu Active Clensing Technology.

Kā to var pierādīt?

Smērvielu rūpniecībā pielieto standarta motoru testus. Šīs īpašības ir atspoguļotas produktu testos (izmantojot pilnībā formulētas – gatavas motoreļļas), kas ir veikti atbilstoši nozares standartiem un oriģinālo detaļu ražotāju (OEM) specifikācijai. Shell Helix Ultra produkti, kas ražoti ar Shell PurePlus Technology, sasniedz un bieži vien pārsniedz noteiktos standartus. Testēšana tiek veikta nozares uzraudzītās, neatkarīgās laboratorijās vai arī OEM laboratorijās.

[Zināšanai: OEM specifikācijas piemēri ir BMW, Mercedes, Fiat, Porsche, Renault, VW, Ferrari, Maserati, GM, Nissan, Jeep, Ford and Chrysler.]

Specifikācijas var atrast: http://shell.jungent.com/marketing/specifications.pdf

Vai šie pierādījumi ir balstīti tikai uz motora testiem stendā, vai arī ir tikusi veikta testēšana braukšanas režīmā?

Smērvielu ražošanas nozarē izmanto standarta motora testēšanas metodes. Šie testi ir balstīti uz pastiprinātu motora testēšanu stendā ar pilnībā formulētām eļļām, ko pieprasa industrijas standarti. Papildus tam, lai arī to nepieprasa industrijas standarti, mēs esam veikuši miljoniem kilometru testēšanu braukšanas režīmā izmantojot gatavo produkciju, kuru sastāvā ir ar Shell PurePlus Technology radītās bāzes eļļas.

Kā Shell Helix Ultra, formulēta ar Shell PurePlus Technology paildzina dzinēja mūžu?

Shell Helix Ultra labā oksidācijas stabilitāte (kas nāk no Active Clensing Technology.

un Shell Pure Plus Tehcnology savienojuma) paildzina dzinēja mūžu/samazina nodilumu, uzturot eļļas viskozitāti sākotnējā līmenī. Labāka virzuļu tīrība pagarina motora dzīvi/samazināto nodilumu, jo ierobežo virzuļu gredzenu un cilindru saskaršanos. Tāpat dzinēja dzīves paildzināšanu veicina labā viskozitāte pie zemām gaisa temperatūrām.

Kā Jūs varat pierādīt apgalvojumu par degvielas ekonomiju Shell Helix Ultra 0W produktiem?

Smērvielu industrijā tiek veikta standarta motoru testēšana degvielas ekonomijas vērtēšanai – Eiropā (ACEA Mercedes Benz M111) un ASV (ILSAC GF5 Sequence 6D prasība). Shell Helix Ultra SN 0W20 uzrādīja 2.5% degvielas ekonomiju ACEA testā, 0W30 2.2% un 0W40 1.9%. 0W20 atbilda ISLAC GF5 Sequence VID prasībām.

Kurām Shell Helix Ultra formulām ir Shell PurePlus Technology?

Ap 20 Helix Ultra formulu sastāvā ir bāzes eļļas, kas izstrādātas ar Shell PurePlus Technology. Tas ir mūsu Helix Ultra portfolio kodols. (Dažas citas motoreļļas ir veidotas bez šīm GTL bāzes eļļām, lai atbilstu noteiktām OEM specifikācijām).

Kādas izmaiņas ir tikušas veiktas Shell Helix portfolio?

· Shell Helix Ultra, formulēta ar Shell PurePlus Technology un Active Clensing Technology. Tā pašlaik ir visattīstītākā motoreļļa, kas atbilst visām modernākajām nozares specifikācijām un OEM atļaujām.

· Visa produkta klāsta specifikācijas ir uzlabotas un tās pārspēj daļu līdzšinējā portfolio tehnisko parametru.

· Unikālā Shell PurePlus Technology un Active Clensing Technology kombinācija ļauj Shell Helix Ultra nodrošināt vēl augstākus motora tīrības un aizsardzības rādītājus, kas nozīmē, ka neviena cita motoreļļa nenodrošina motora tīrību tik tuvu nupat izgatavota dzinēja tīrībai.

· Iepakojuma dizains ir pārveidots, lai būtu vieglāk uztverams:

o Etiķetes ir vienkāršotas; skaidri atspoguļotas produktu īpašības (degvielas ekonomijas un nobraukuma rādītāji) etiķete ļauj vieglāk izvēlēties atbilstošāko motoreļļu; QR kodi uzreiz aizved uz papildu informāciju par katru produktu.

Sintētiskās motoreļļas

Kādēļ ir notikusi kustība sintētisko motoreļļu virzienā?

No 2011. līdz 2015. gadam ir paredzēts 33% pieprasījuma pieaugums sintētisko motoreļļu tirgū visā pasaulē, balstoties uz Kline & Company ziņojumu[1]. Virzība uz sintētiskajām motoreļļām ir balstīta uz pieprasījumu pēc zemākas eļļu viskozitātes ar augstu kvalitāti, lai sasniegtu maksimālu atdevi no mūsdienu jaudīgajiem dzinējiem. Šobrīd OEM pieprasa augstākus snieguma rādītājus, kā arī dzinēji ir radīti tā, lai tie darbotos ar maksimālu atdevi, izmantojot zemākas viskozitātes smērvielas.

Ko tieši Jūs saprotat ar jēdzienu „sintētisks”?

Sintētiskās eļļas tiek ražotas, izmantojot jēlnaftu vai gāzi, izmantojot īpaši attīstītus ķīmiskos procesus. Galvenā atšķirība no minerālajām bāzes eļļām ir sarežģītie ogļūdeņraža maisījumi, ko satur jēlnafta. Ir divu veidu sintētiskās eļļas:

· Pilnībā sintētiskā, kuras sastāvā bāzes eļļa ir 100% sintētiska, lai sasniegtu augstākus snieguma rādītājus kā sintētiskās tehnoloģijas un minerālajām eļļām.

· Sintētiskā tehnoloģija, kas izmanto gan sintētiskās, gan minerālās bāzes eļļas, kas sasniedz labākus rādītājus nekā parastās minerālās eļļas.

Kādas ir sintētisko eļļu īpašības un priekšrocības?

Sintētiskajām eļļām ir izcila viskozitātes kontrole un stabilitāte plašā temperatūras amplitūdā, atšķirībā no smērvielām, kas balstītas uz minerālizejvielām.

· Zema kopējā viskozitāte nozīmē samazinātu berzi pašā šķidrumā, kas atspoguļojas uzlabotā dzinēja darbībā un degvielas ekonomijā, kā arī labākā (šķidrākā) konsistencē zemās temperatūrās.

· Sintētisko eļļu viskozitātes līmenis maz izmainās temperatūras svārstību rezultātā, atšķirībā no parastām minerāleļļām. Tas nozīmē, ka eļļa nepaliek pārāk bieza lielā aukstumā vai pārāk šķidra lielā karstumā, kas savukārt samazina motora nodilumu galējos apstākļos.

· Sintētisko eļļu labās īpašības augstās temperatūrās nozīmē, ka tās mazāk pakļaujas sašķidrināšanai augstās darbības temperatūrās. Tas nozīmē, labāku dzinēja aizsardzību pie augstiem dzinēja apgriezieniem un pie lielām slodzēm.

· Labā darbība zemās temperatūrās nozīmē, ka sintētiskā eļļa aukstā laikā pārmērīgi nesabiezē, kas nozīmē vieglāku dzinēja startēšanu ar mazāku slodzi uz akumulatoru. Tā kā eļļa var dzinējā cirkulēt ātrāk, motors optimālus darbības apstākļus sasniedz ātrāk, tā ietaupot degvielu.

· Mūsu sintētiskās eļļas satur tīrīšanas līdzekļus, kas šķīdina netīrumus un palīdz mazināt nogulšņu veidošanos, tā saglabājot dzinējus tīrus.

Kādus ieguvums Shell Helix Ultra sintētiskās motoreļļas nodrošina dzinējiem?

Shell Helix sintētiskās eļļas sastāv no daudzām komponentēm, kas kopā darbojas, lai nodrošinātu vairākus ieguvumus pašiem autovadītājiem:

· Galvenā motoreļļas funkcija ir atvieglot vienai kustīgai virsmai slīdēšanu pa otru, samazinot berzi, nodilumu un samazinot jaudas zudumus. Shell Helix Ultra izmanto pretnodiluma piemaisījumus, lai izveidotos aizsargājošs slānis tajās vietās, kur spiediens ir vislielākais.

· Īpaši aktīvi tīrīšanas piemaisījumi, kas ir Shell Helix Ultra motoreļļās novērš nogulšņu veidošanos, tā saglabājot dzinēju tīru. Eļļa tīrā dzinējā plūst daudz vieglāk, tāpēc dzinējs darbojas efektīvāk.

· Shell Helix Ultra ir gājis tālāk par industrijas standartiem lai nodrošinātu pārāku nodiluma un korozijas aizsardzību[2] un eļļas degradācijas aizsardzību[3]. Ir pierādīts, ka tā panes fizisku un ķīmisku slodzi, kas tai nodrošina ilgāku mūžu un pagarina autoražotāju noteiktos eļļas maiņas intervālus.

Visual

· Berzes mazinātāji, kas ir Shell Helix Ultra sastāvā ļauj motoreļļai samazināt berzi dzinējā un taupīt degvielu.

Kā Shell Helix Ultra sintētiskās eļļas tīra dzinēju?

Shell Helix sastāvā ir aktīvās tīrīšanas vielas, kas ir radītas, lai motoru padarītu tīrāku. Pirmkārt, tās novērš nogulšņu veidošanos, nošķirot aizdedzes rezultātā radušos, netīrumu pirms tie ir saskārušies un rada nogulsnes. Otrkārt, tās tīra iepriekšējo, mazāk spējīgo eļļu, izveidojušās nogulsnes.

Vai sintētiskās eļļas lietošana tiešām ļauj paildzināt eļļas maiņas intervālu?

Smērvielu ražotāji nenosaka eļļas maiņas intervālus. Tos nosaka paši dzinēju ražotāji. Galvenais ieguvums, izmantojot sintētisko eļļu, ir, ka tās labāk rūpējas par dzinēju un aizsargā lietotāja ieguldījumu – viņa auto. Shell iesaka sekot autoražotāju noteiktajām eļļas maiņas norādēm.

Kam vajadzētu apsvērt pāreju uz Shell Helix Ultra pilnīgi sintētiskajām eļļām?

· Šoferiem aukstos laika apstākļos: aukstumā eļļām ir tendence sabiezēt, kas nozīmē, ka ir nepieciešams vairāk dzinēja jaudas, lai eļļu kustinātu pa dzinēju, kas savukārt noved pie degvielas patēriņa palielināšanās. Šķidrākas eļļas, tādas kā sintētiskās, ļauj vieglāk iedarbināt dzinēju un tam ātrāk uzsilt.

· Šoferiem, kas bieži mēro īsus attālumus: dzinēji nesasniedz savu optimālo darbības temperatūru, nobraucot nelielu attālumu. Dzinēja nodilums vislielākais ir tieši tad, kad dzinējs nav sasniedzis savu optimālo darbības temperatūru un šādos apstākļos ir lielākais degvielas izlietojuma un nogulšņu uzkrāšanās līmenis.

· Šoferiem, kas ilgstoši pārvadā smagas kravas, jo tās var radīt papildu slodzi uz dzinēju, kas var likt motoreļļai pārsniegt tās ieteicamo darbības temperatūru un ļaut motoram uzkarst.

· Šoferiem karstos klimata apstākļos, papildus motoreļļas temperatūrai, nemitīga dzesēšanas iekārtas darbība vairāk noslogo dzinēju, kas var likt motoreļļai pārsniegt tās ieteicamo darbības temperatūru un ļaut motoram uzkarst.

Vai ar Shell PurePlus Technology radītās eļļas tiks izmantotas tikai Shell Helix Ultra produktos?

Pamatā tā tiks izmantota mūsu Shell Helix Ultra produktos. Tomēr citu mūsu motoreļļu sastāvā varētu būt zināma daļa eļļas, kas radīta ar Shell PurePlus Technology, ja tas būs nepieciešams noteiktu specifikāciju atbilstības panākšanai. Pārējos produktos mēs turpināsim izmantot no naftas izgatavotas eļļas, kā tas ir bijis līdz šim.

Vai motoreļļas radītas ar Shell PurePlus Technology ir pārākas par polialfaolefīnu (PAO), ko izmanto Mobil 1 un Castrol?

Bāzes eļļas, kas ir ražotas ar Shell PurePlus tehnology un polialfaolefīnu (PAO) ir līdzīgas savā spējā nodrošināt augstākā līmeņa eļļu augstākā līmeņa darbību. Tomēr būs atšķirības starp šīm abām viskozitātes, nepastāvības un ķīmiskā sastāva ziņā. Galvenā atšķirība starp Shell Helix Ultra un konkurentiem PAO formulās paliks piejaukumu ķīmijā, kas tiek kombinēta ar bāzes materiāliem. Shell izmanto savu Active Cleansing Technology kombinācijā ar Shell PurePlus Technology, lai radītu Shell Helix Ultra motoreļļas, kas īpaši koncentrējas uz mūsdienu dzinēju tīrību un aizsardzību.

[1] Kline & Company Report: Global Lubricants: Market Analysis and Assessment 2012

[2] Compared with API SN specification and based on Sequence IVA and Sequence VIII engine tests carried out at an independent laboratory

[3] Compared with API SN specification and based on Sequence IIIG oxidation and deposit tests carried out at an independent laboratory